niedziela, 25 listopada 2012

Szybkie i tanie ciasto z owocami

Jeżeli macie niezapowiedzianych gości albo po prostu chcecie na szybko zrobić sobie coś do kawy to z całego serca polecam Wam ten przepis. Po pierwsze jest szybki, przygotowanie wraz z pieczeniem nie zajmie Wam więcej niż 45 minut. Po drugie nawet nie musicie wyciągać miksera (wystarczy warzecha), a po trzecie składniki są tak banalne i podstawowe, że zapewne macie je zawsze w domu.
Moje ciasto zrobiłam z brzoskwiniami z puszki ale myślę, że każdy inny owoc będzie się do tego nadawał.
Zapraszam


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru (może być pół szklanki) 
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki oleju
 Przygotowujemy dwie miski oraz okrągłą formę do ciasta i działamy...


Sposób przygotowania:
  • w misce łączymy mąkę z proszkiem do pieczenia za pomocą zwykłej łyżki 
  • w drugiej misce łączymy cukier, mleko oraz olej
  • następnie składniki mokre łączymy z mąką i dokładnie za pomocą warzechy mieszamy do połączenia się składników
  • tak powstałą masę wlewamy do formy i posypujemy cynamonem i cukrem 
  • na wierzch wykładamy owoce i gotowe
  • pieczemy w rozgrzanym do 200 stopni piekarniku przez 35 minut
Smacznego

3 komentarze:

  1. Robiłam je z podwójnej porcji, bo piekłam w prodiżu, na wierzch dałam gruszki ze stoika, jak się chce coś słodkiego ciasto dobre:) ale dla gości chyba coś lepszego w smaku można by podać;) chyba żeby je przełożyć jakąś masą?
    ja jestem łakomczuch to mi wszystko co słodkie smakuje.
    ogółem fajny przepis łatwe szybkie, nie wymagające biegania do sklepu, jeśli zabraknie mi słodkości na pewno powtórzę wypiek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w 100% ale z pewnością w sytuacji gdy lodówka świeci pustkami a goście w drodze... to i te ciasto podane prosto z piekarnika smakuje wyśmienicie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto fantastyk

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...