niedziela, 6 stycznia 2013

Kruche ciasteczka wyciskane przez maszynkę

No i w końcu smaki mojego dzieciństwa :) ciasteczka wyciskane przez maszynkę, tak zwykłe, tak kruche, tak pyszne...palce lizać
 Przygotowywała je moja babcia, moja mama i teściowa a teraz przygotowuje je ja :)
Dla mnie to śląskie ciasteczka z dziada pradziada.
Gwarantuje Wam, że po przygotowaniu nie zdążycie wyjąć wszystkich z piekarnika a połowy już ubędzie.
Świetne do podjadania na imprezie, spróbujcie a nie pożałujecie.

Składniki:
  • 300 g maki pszennej
  • 100 g cukru pudru
  • 4 żółtka
  • 200 g masła
  • Skórka z jednej cytryny

Sposób przygotowania:
  • Na stolnicę przesypujemy mąkę, cukier puder, żółtka i skórkę cytrynową
  • Na to kładziemy kostkę masła i wszystko energicznie za pomocą noża siekamy (czynność konieczna by ciasto się nie zaparzyło a uzyskało kruchość)
  • Gdy masło będzie już drobno posiekane, szybko zagniatamy wszystko na jednolitą masę i chłodzimy w lodówce przez ok. 2 godziny
  • Następnie dzielimy ciasto na 4 części i przepuszczamy przez maszynkę do mięsa z wmontowaną końcówką do wyciskania ciastek
  • Pieczemy ok. 12 minut w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku, na wysmarowanej tłuszczem blaszce

 
 

17 komentarzy:

  1. Pamietam dawniej jak babcia robiła te ciastka tzw maszynkowe uwielbiam ich :)

    OdpowiedzUsuń
  2. One są cudowne :) Moja babcia zawsze takie robiła w ogromnych ilościach :D

    OdpowiedzUsuń
  3. to teraz czas na Was :) smak ciastek jest doskonały a zabawy przy nich co niemiara

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja babcia czesto piekla, chetnie bym i ja upiekla ale maszynki brak,,,,

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe są te ciasteczka, uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
  6. oj zjadłabym oj zjadłabym - pyszne są !!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. wypróbuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacja! robię już 2 raz :P

    OdpowiedzUsuń
  9. a ile około masz ciastek z takiej masy ciasta ?

    OdpowiedzUsuń
  10. To zależy jakiej długości je zrobię ale zawsze wychodzi minimum ok. 50 sztuk, pozdrawiam i zachęcam do przygotowania

    OdpowiedzUsuń
  11. wyszły pycha

    OdpowiedzUsuń
  12. cieszy mnie to bardzo, polecam inne przepisy

    OdpowiedzUsuń
  13. To sa ciastka z mojego dziecinstwa.A teraz ja pieke je swoim dziecia.
    Polecam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. 46 yr old Help Desk Operator Dolph Gallo, hailing from Gimli enjoys watching movies like My Gun is Quick and Quilting. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Bentley Litre Supercharged Le Mans. tutaj sa wyniki

    OdpowiedzUsuń
  15. Najlepszy przepis na ciasteczka z maszynki.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...