czwartek, 7 lutego 2013

Babka marmurkowa z mojego dzieciństwa

Babka z mojego dzieciństwa... pierwszy raz przygotowywałam ją mając siedem lat w towarzystwie babci. O przepisie przypomniała mi Dorota z "Moich wypieków" więc dużo nie myśląc przystąpiłam do jej wykonania i zjedzenia w ekspresowym tempie w towarzystwie mleka :) 




Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej 
  • 1 i 1/4 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 225 g miękkiego masła
  • 1 szklanka drobnego cukru 
  • 4 duże jajka 
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • pół szklanki mleka
  • 120 g gorzkiej czekolady 
UWAGA: WSZYSTKIE SKŁADNIKI POWINNY BYĆ W TEMPERATURZE POKOJOWEJ

Sposób przygotowania:
  • masło ubić mikserem na najwyższych obrotach do czasu uzyskania puszystej masy (ok. 3 min)
  • dodać cukier i nadal ubijać (ok. 2 min)
  • dodawać powoli po jednym jajku,nie przerywając miksowania
  • dodać ekstrakt waniliowy i wymieszać
  • dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli na przemian z mlekiem 
  • wymieszać mikserem na niskich obrotach tylko do połączenia się składników
  • ciasto podzielić na dwie równe części 
  • do jednej dodać roztopioną w kąpieli wodnej czekoladę i dokładnie wymieszać drewnianą łyżką
  • ciasto piec w podłużnej formie natłuszczonej masłem i podsypanej bułką tartą, nakładając do niej na przemian masy aby stworzyły efekt marmurkowy (po nałożenie zrobić w cieście zygzaki widelcem lub długą wykałaczką)
  • piec w temperaturze 160 stopni, przez 80 minut (do tzw. suchego patyczka)




6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta i napewno wypróbuję.
    W składnikach wkradł Ci się błąd (zamiast masła masz ciasta)Przepraszam że zwracam uwagę ale to z życzliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Kasiu za zwrócenie uwagi :) trzy razy czytałam ten przepis a i tak wkradł się błąd hehe. PS czekam na informację po wypróbowaniu przepisu. POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babka wyszła pyszna!!! i już wiem że będę często wracać do tego przepisu.Pozdrawiam

      Usuń
  4. Moja ulubiona babka! Do ciepłego mleka najlepsza :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się w 100% :) przy tej babce i mleku dietę zaczyna się zawsze od dnia następnego :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...