piątek, 14 grudnia 2012

Syrop piernikowy

Przeglądałam wczoraj moje ulubione blogi kulinarne i na jednym z nich znalazłam ten oto syrop piernikowy. Przepis przejrzałam i stwierdziła, że jest szybki w wykonaniu i genialnie smakuje jako dodatek do kawy (zgodnie z zapewnieniami autorki). 
I tak sobie właśnie siedzę w piątkowy wieczór, słucham nowo zakupionej płytki Michaela Bublé (o której w innej zakładce) popijam kawkę i myślę hmmm może warto spróbować. 
Co prawda po kawie już ani widu ani słychu, ale będzie do sobotniej porannej kawy... 
No cóż, zrobiłam ale nie mogłam przecież czekać do jutra, więc wymyśliłam, że spróbuję łyżeczkę tegoż syropu zmieszać z ciepłym mlekiem hmmmm niebo w gębie. 
Polecam Wam ten syrop do kawy, herbaty a już zapewne do ciepłego mleka przed pójściem spać. 
Szybki, pomysłowy i genialny na prezent dla najbliższych. 
Nie mówiąc już o zapachu rozchodzącym się po całym domku.
Przepis ze stronki http://brulionzprzepisami.blox.pl/2012/12/jeszcze-tylko-kilka-dekoracji.html


Składniki:
  • 200 ml wody 
  • 150 g cukru 
  • 1 łyżka przyprawy do piernika
  • 1/2 łyżki cynamonu
  • 1/4 łyżki gałki muszkatołowej

Sposób przygotowania:
  • do rondelka wlewamy wodę z cukrem i ciągle mieszając podgrzewamy do czasu aż cukier się rozpuści
  • następnie dodajemy przyprawy tj. przyprawa do piernika, cynamon oraz gałkę 
  • wszystko razem gotujemy na małym ogniu ok. 15 min, ciągle mieszając, aż syrop zrobi się gęsty i jednolity
  • syrop przecedzamy i wlewamy do słoiczka
  • przed użyciem wstrząsnąć 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...